Tuesday 4 April 2017

Jaulah Day 6: Its time to say good bye Seoul

Assalamualaikum..

Alhamdulillah ,mari kita bersyukur atas segala nikmat yang Tuhan berikan pada kita. Nikmat udara,anggota badan cukup lengkap,nikmat makan dan sihat.Kalau nak dikira sudah pasti kita tak mampu..

Kali ni saya nak sambung berkongsi kisah jaulah saya ke bumi Seoul pada hari terakhir.Hari terakhir kami hanya jalan jalan di sekitar hostel di Insadong.Mujur tempat penginapan kami memang di kawasan pelancong juga,jadi banyak jugak kedai yang masih dibuka walaupun hari tu merupakan sambutan tahun baru.

Pagi tu jumpa ahjumma yang jaga hostel, tegur die “Sahaebog manibadu sayeo”-Selamat tahun baru...Excited die.Kesimpulannya,kalau kita kat negara orang kene cuba cakap bahase die..Ade jugak tanye Yongohaseyo?-pandai cakap English ke?dia jwb sy x faham tapi agak2 die cakap,bole sikit2 je.Angguk n senyum je la.haha.Diorang appreciate kita try cakap Korean.

Di Jongnowon hostel.Muslim Friendly.Recommended.

Kawasan di sekitar hostel
Pagi tu kami shopping skit lagi.Antara barang lain yang boleh di beli as buah tangan: mangkuk nasi Korean, beg kecik2, note book /calendar gambar Kpop yg diminati.Kakak sy beli calendar triplet (Daehan Mingguk Manse).Lepas ambil gambar sket,kami balik semula ke guesthouse untuk bersiap ke airport.




Ha...Kat airport kami masih bersemangat lagi jalan.Kami sebenarnya nak masuk Loteria, tapi kat situ ade jual meat, jadi kami cancel la.Then kami jupa Paris Bagguete. Paris Bagguete ni cafe yang dapat pengiktirafan halal .Kami beli macarron aiskrim Coklat dan Blueberry 3500W each:RM13. Sedap. Must try bila sampai disini.

Macaroon aiskrim

Sedap.
Kami naik flight dari Seoul pukul 4 lebih sampai  di KLIA dalam pukul 10-11 malam.Kat airport kami sembang dengan sorang Chinese ni die tinggal kat Seoul ikuti husband dia, British guy yang kerja di Seoul .Memang setiap kali winter diorang akan go somewhere else, coz winter di Korea extreme.haha.Ade sorang lagi Singaporean ,yang duduk sbelah kakak cerita,dia balik rumah mentua dia di Seoul 19 hari dah tak tahan winter.Hmm,kesimpulan nya winter di Korea ni mencabar la jugak bagi yang tak tahan sejuk,tapi kami suka..:)



Selesai sudah trip kami di South Korea.Its a beautiful country terutamanya Jeju Island. InshaAllah ada rezeki datang lagi.Lastly kami bersyukur pada Allah sebab mengizinkan trip kami kali jadi.Semoga bila dapat kenal negara orang ni,iman kita bertambah sebab dapat lihat kebesaran Allah di negara 4 musim ni.Semoga kami dapat mengambil pengajaran dari perjalanan kami dan tak menjadikan trip kami hanya keseronokan semata.Didoakan juga yang kawan2 yang lain dapat pergi sana juga satu hari nanti..
Ok sekian perkongsian saya.Trima kasih sudi meluangkan masa..
And Allah Knows Best.Till next time..


No comments:

Post a Comment